Saturday, May 16, 2009

En ölblog för 2000-talet

Efter att följt flertalet bloggar med nästan manisk besatthet de senaste månaderna kändes det som att det var min tur nu. Jag har främst det senaste året börjat intressera mig för finare och framförallt (plånboken för ett eget heligt krig mot mig) dyrare öl.

Vad jag funnit på de många ölbloggar som redan finns är ett intresse, en kunskap och en glädje som endast entusiaster besitter. Samtidigt saknade många den där lättsamma tonen, den där distansen till sitt ämne. Jag gillar verkligen öl, framförallt amerikanska IPO'r men tycker samtidigt att en simpel Millers Lite är det perfekta att avnjuta framför tv'n tillsammans med en dålig actionfilm.

Min blog kommer därför blanda enkelhet med allvarsamhet och finare öl med lite fulare med målet att diskutera öl, livet och lite vad som helst. Öl är så mycket mer än bara något man dricker.

så välkommen till mig från mig.
Ajöss och tack för fisken.

No comments:

Post a Comment