Sunday, February 28, 2010

Första ölbryggningen för mig idag samt snabba notiser från gårdagens whiskeyölprovning

Idag ska jag brygga min första öl tillsammans med ett gäng andra personer på Monks. Självfallet föll valet på Amerikansk IPA och det blir kul att se vad för humle etc det blir till den. 900pix för kurs och öl är en mycket bra start för att lära sig mer om denna konst tycker jag och jag hoppas på bättre förståelse för hela processen. Så blir kul.

Snabba notiser från gårdagens provning av whiskeyöl och annat däremot, längre recensionerna kommer imorgon eller kanske ikväll.

  • Brew Dog Tactical Nuclear Penguine var en överraskning, en trevlig sådan!
  • Samichlaus 2007 var perfekt med något år på systembolagets lager, köp om du finner den, finns några kvar på regeringsgatan
  • Brooklyn Black Ops, som Daniel skrev i gårdagens kommentar - är den defekt? Vete fasiken, jag gillade den, men något kändes fel i balansen av smaker, dofter och rent allmänt i intrycket. Tyvärr måste jag säga. Hade förväntat mig något annorlunda
  • Brew Dogs whiskeyöl var bättre än Harviestouns, men sämre än t.ex. Goose Island Bourbon County Stout
  • Fullers Reserve 2008 Oak Ages Ale var helt annorlunda än förväntat - hur får ni läsa senare.
Det var allt för nu, nu ska jag fixa iordning mig, ta en Ipren och traska ned till Monks. Detta ska bli kul!

No comments:

Post a Comment