Thursday, April 15, 2010

Inköp: BrewDog Abstrakt 01 (20-24)

Igår vart det lite provning av mer från Jämtlands samt så knäcktes korken på Lost Abbey Judgement Day (mer om allt det imorgon) tillsammans med lite grillning. Så idag vart det en trött Manker som stod och väntade utanför Regeringsgatan på att få tag i lite av nyheterna, eller snarare på BrewDogs Abstrakt 01. Första delen i denna serie om 4, som blir 8 som kan bli 16 (låter lite som ett påfund man hört om förut).

Hursomhelst så vart jag först fram till ölhyllan och plockade på mig fem av dessa numrerade flaskor. Självklart botaniserade jag genom de som stod på hyllan och lyckades få tag på flaskorna 20 till 24. Rätt nöjd med andra ord då det bara görs 3200 flaskor och alltid kul med låga nummer av någon oförklarlig anledning.

Flaskorna från Nörrebro stod jag länge och tittade på, räknade på, funderade på kring framtida ölprovningar - men lät dem sedan stå. Vill man ha en av varje och sedan prova igenom med lite vänner så blir det ändå lite dyrt. Men får se, kanske ändrar mig under dagen.

5 comments:

  1. Trist att man inte bor i Stockholm/GBG/Malmö, vi som beställer hem till andra Systembolag än vinkällarbolagen får bara beställa en flaska idag. Får springa in och beställa 2 till om det finns några kvar.

    ReplyDelete
  2. Gör det, det verkade inte som alltför många var intresserade av den. Dock är det svårt att se hur många som finns kvar då lagersaldot fortfarande inte fungerar.

    ReplyDelete
  3. Jag köpte 2x Abstrakt 01, 1x Nörrebro Stevns CCC 2009, 1x Amager IPA. Nörrebroölet är enbart för trading faktiskt. Ser fram emot att testa Abstrakt!

    ReplyDelete
  4. There's just 480 bottles being released.

    ReplyDelete
  5. Darren> I sverige ja. Det är 3200 som släpps runtom i Europa imorgon (Sverige släpper dem idag dock).

    ReplyDelete