Monday, August 22, 2011

Mankers nya sidekick M2, en introduktion


I samband med kommande nylansering av hemsidan/bloggen så är det främst ny stor sak som skiljer sig från tidigare - en ny show och samt med en ny sidekick - M2. Vi kommer tillsammans experimentera med öl, mat och bryggeribesök. Jag låter M2 här kort presentera sig själv lite kort då den större introduktionen om, och varför vi gör det här kommer i samband med premiären av showen och nya hemsidan (28e Augusti). Samma dag som vinnaren av tävlingen annonseras

M2 - stage is yours:

"Gryuére och IPA, porter och choklad. Det funkar, det vet alla läsare. Men sen då…? Det digra utbudet av ölskribenter är ett tacksamt inslag i ölsverige, och jag tror personligen att dom alla hjälper till att se till att svenskarna dricker bättre öl, men vi har alla totalt förbisett bristen på lyckade kombinationer av öl + mat.

Därför kommer jag att försöka para ihop det ena och det andra och även dela med mig av mina tankar om det jag gillar att dricka mest; IPA, DIPA och barley wines. Det blir allmänna tankar om öl och vad man kan gilla, varför och hur man går vidare - eller stannar kvar, där man är. Klassisk skolad inom kockyrket och total ölnörd så hoppas jag kunna tillföra en extra dimension till alla ölälskare som saknas i Sverige idag - öl och matparningar.

Vad gillar jag då? I god anda gör jag en lista.

Favoritöl: BrewDog/Mikkeller I Hardcore You, Cigar CIty/Grassroots Neither, Three Floyds/Mikkeller Ruggoop och såklart vår älskade blondin Hello My Name is Ingrid.
Favoritbryggerier: Three Floyds, BrewDog, Mikkeller.
Gillar: IPA, DIPA, Barley Wine och pingviner
Gillar inte: Dunvästar, sura öl och sura kallskänkor.

Under nästa vecka vecka släpps det första avsnittet av nya serien och premiären sker med något som ligger mig varm

3 comments:

  1. Kul idé! Lite som den gode Stig i Top Gear. Att döma av ölpreferenserna som stämmer ganska bra med mina, så kan det bli kul att ta del av M2's information. Så kan jag jämföra med "The Brewmaster's Table", den stora mat-öl bibeln.

    ReplyDelete
  2. Varmt välkommen! Vem gillar egentligen dunväst? Fruktansvärt onödigt, fullt är det också.

    ReplyDelete
  3. Kul! Kommer bli hur bra som helst det här!

    ReplyDelete