Wednesday, May 25, 2011

Inför MBTV2: Vad vill ni veta om Ölvisholt Brugghus?



Efter att jag missade att göra ett Manker Beer TV-avsnitt med mötet med Mikkel så får jag ta mig i kragen och bättra på mig. På tur får istället Ölvisholt Brugghus komma. Ska försökta få ihop lite intressant och kul att fråga de rykande islänningarna som trots allt helt har gått emot normerna på Island och bryggt "riktig" öl. Bara det är en intressant fråga - varför har ingen gjort det tidigare och vad är deras mål? Det bör läggas till att bryggverket de har är ett riktigt fint ett och som de som läste mitt reportage från Amager vet så tittar Morten och Jacob på ett liknande som ett steg i att kunna dubbla sin produktion. Så att relativt nya islänningar har ett såpass modernt och vackert bryggverk bör ändå anses som imponerande.

I dagsläget har de dock ett rätt så begränsat utbud av öl. Eller begränsat och begränsat, de har en riktigt bra variant av de vanligaste öltyperna men det ska bli intressant att höra deras framtida planer.

Så är det något ni andra undrar om eller som kan vara värt att snacka med dem om så släng gärna iväg en kommentar!

3 comments:

  1. Det skulle vara intressant att veta hur de ser på framtiden? Hur ser det ut med ev expansioner?

    ReplyDelete
  2. Bra fråga och en jag också klurat på. Speciellt i relation till att de ändå är rätt små - samtidigt som de har ett grymt bryggverk och relativt sätt möjligheten att producera rätt mkt.

    ReplyDelete
  3. Personligen tycker jag att de gjorde den bästa julölen i hela släppet 2010, så jag hoppas verkligen de kan få upp produktionen lite. :)

    ReplyDelete