Monday, June 1, 2009

Inköp från junisläppet, ack - nu är jag fattigare

Så, till slut. Junisläppet, något jag sett fram emot med efter en helgs festande kanske borde hållt igen på. nu är jag allt fattigare.

100 meter lång kö då det var whisey och champagnesläpp samtidigt men med lite snitts kom man in bland de första ändå. Tydligen var lite andra ölbloggare och "nördar" där, tur man är inkognito och "ny".

införskaffat:

2 Nils Oscars Saison
1 Double Dead Guy (skulle den inte kostat runt 70kr? gick för 138:- typ vilket va dyrt)
2 Oppigårds Summer Ale (hade inte råd eller lust med fler just nu, men ska prova snart ifall det blir som med Spring Ale'n annars)
4 Mikkellers Simcoe Single Hop Ale (kul att ha inför ölprovningar med fler)
1 Goldings Summer Hop Ale (bara för att prova)
18 Hoegaarden Rosée, japp ni läste rätt 18! Perfekt sommarläskning, dock blev det dyrt. haha.

så nu har jag tills mitt-i-släppet då min älskade chokladöl från Rogue kommer


sen, en påpekan. Öl ska vara simpelt och jäkligt kul, därav min lättsamhet.

1 comment:

  1. Ha, jag missade Hoegaarden helt. Däremot gick jag till ett bolag som inte hade massa andra släpp så det var bara jag och stammisarna. In, plocka grejer, beställa en back Hökhålts, och ut kl 10.08.

    Effektivt.

    Daniel

    ReplyDelete