Thursday, December 2, 2010

Extranyhet till bolaget: Goose Island County Stout Vanilla och Goose Island Pere Jaques

För er som inte hann läsa dagens inlägg om Hoppin Frog's Bodacious Black & Tan så läs det här!


Två små nyheter i en då.. Fick nyss reda på att utöver De Molens olika öl som Monks importerar och levererar till systembolaget så kommer nu även två av Goose Islands öl att dyka upp under våren.
Först ut är Goose Island County Stout Vanilla som släpps den 14 Februari och sedan den 15'e Mars så kommer Goose Island Pere Jaques. Riktigt kul skulle jag vilja säga, hela Monks lista de får in på bolaget är (nu med antal flaskor):

14/2 2011
Goose Island Bourbon County Stout Vanilla 65cl USA 13% 149,9 kr (720 flaskor)
1/3 2011De Molen Op & Top 33cl NE 4,5% 29,9kr (6000 flaskor, T5)

15/3 2011Goose Island Pere Jaques 2010 65cl USA 9% 119,90kr (600 flaskor)
De Molen Mooi & Meedogenloos 75cl NE 10,2% 99,6kr (360 flaskor)
De Molen Vuur & Vlam 33cl NE 6,2% 32,9kr (600 flaskor T7)
De Molen Hemel & Aarde 33cl NE 9,5% 59,9kr (600 flaskor T7)
De Molen Hel & Verdoemenis Misto BA 18cl NE 12% 59,9kr (300 flaskor T7)

6 comments:

  1. GI-ölen skulle man ju vilja prova. Hade varit intressant att prova vanliga BCS mot vaniljvarianten och Night Stalker (som ju är samma basöl som BCS).

    ReplyDelete
  2. Mmm, Recep nämde det igår när jag besökte Monks Porterhouse. Väldigt trevligt! Ser fram emot att få testa GIBCVS.

    ReplyDelete
  3. Jo, vanliga BCS är ju en favorit och extra kul att jag har två från 07 kvar, så då blir det att prova mot varandra, tänkte slänga in vanliga County Stouten där också.

    Pere Jaquén tror jag mindre på, vet inte riktigt vad jag tycker än om GI's belgoöl.

    ReplyDelete
  4. Pere Jaquén är väldigt god och jag tycker att deras belgoöl är riktigt bra. Framförallt Sofie som är en lysande Saison.

    ReplyDelete
  5. Hur kommer det sig att man inte håller Gose Islands produkter i Systembolagets beställningssortiment?
    Jag vill kunna beställa några flaskor Bourbon County Stout, men icke!
    Det blir att gå till Monnks och njuta istället, och inget fel i det. Men det hade varit kul att kunna bjuda de som uppskattar även hemma.
    Det blir att lägga rabarber på några Vanilla när den dyker upp (177:- på Moonks känns plötsligt inte så farligt).

    ReplyDelete